Handelsvillkor

Watery

Följande försäljnings-, handels- och leveransvillkor gäller för köp av varor på Watery.se

https://www.watery.se/ ägs av Watery

Organisationsnummer: 502082-6953
Watery ApS
Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sweden
Telefonnummer: 8446 888 34
E-mail: kundservice@watery.se

Alla avtal ingås på svenska.

Ångerrätten gäller för privatkonsumenter som handlar via watery.se. Ångerrätten gäller inte näringsidkare eller offentliga verksamheter och institutioner mm.

Du ska ha fyllt 18 år för att handla hos oss. Är du under 18 år ska du ha samtycke från en förälder eller vårdnadshavare.

Betalning

Betalning för beställda varor på Watey.se kan göras online vid användning av följande betalningsmetoder:

- Klarna
- Swish
- Visa
- MasterCard Maestro
- Visa Electron
- Google Pay
- Apple Pay

När du beställer genom ovanstående betalningsmetoder så överförs din information krypterat (SSL-förbindelse) genom Quickpay. Därmed kan dina upplysningar inte läsas av utomstående.

Vid betalning med elektroniskt betalkort dras beloppet först när varorna har skickats

Produkter

Noggrant utvalda produkter:

Hos Watery.se fokuserar vi på att erbjuda det största och inte minst bästa urvalet.
Detta betyder att produkterna i webshoppen är grundligt undersökta och testade.

Dessutom är största delen av våra varor redo att skickas kort tid efter beställning då vi har varorna på ett samlat lager.

Egna produkter:

I takt med att Watery.se blivit en ansedd leverantör av vattenutrustning till vatten har vi utökat vårt sortiment med egna Watery produkter.

Detta är produkter av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Alla produkter är baserade på omfattande tester och med fokus på detaljerna.

Specialvaror:

Förutom vårt fasta sortiment som kan levereras inom 1-2 dagar så har vi specialvaror med längre leveranstid. Hur lång leveranstiden är framgår i produktbeskrivningen.

Detta är bland annat pre-orders, produkter med tryck m.fl.

Priser

Våra priser:

Alla priser som visas på Watery.se är i svenska kronor och är inklusive 25% svensk moms.

Därtill har vi dynamiska priser som justeras utefter flera parametrar. Vi kan därför inte garantera att en varas pris är ändrat efter ett köp är genomfört.

Om ett pris är uppenbart fel och du borde ha upptäck, är vi inte tvingade att leverera den produkten till det felaktiga priset.

Om en produkt saknar pris eller priset är “0” går de inte att beställa.

Rabattkoder/Tillgodobevis/Present

Nedanstående villkor gäller för alla virtuella och/eller fysiska rabattkoder och tillgodobevis.

- Kan inte användas på redan nedsatta produkter såvidare annat är noterat.

- Kan inte kombineras oavsett om det exempelvis är rabattkod och tillgodobevis.

- Klubbkoder kan ej heller användas på nedsatta produkter eller i kombination med andra koder.

Alla typer av koder ska skrivas in i värdekupongsfältet i varukorgen - om en kod inte är angiven vid genomförande av köpet kan detta inte läggas till i efterhand.

Rabattkoder:

Största delen av rabattkoderna på Watery.se är tidsbestämda, om den angivna tidsgränsen har överskridits kan rabattkoden inte användas.

Tillgodobevis:

Alla tillgodobevis utfärdade av Watery.se har en giltighetstid på 2 år och löper alltså ut exakt 2 år efter utfärdandedatum.

Presentkort:

Alla presentkort utfärdade av Watery.se har en giltighetstid på 2 år och löper alltså ut exakt 2 år efter utfärdandedatum.

Presentkort kan användas i kombination med nedsatta varor.

När du har beställt

När du har beställt på Watery.se mottar du automatiskt en orderbekräftelse och en översikt över din beställning via mail. Därefter hanteras din order - när din order är packad och skickad mottar du en sändningsbekräftelse.

Är ordern skickad kommer det inte längre vara möjligt att göra ändringar eller avbeställa ordern.

Förbeställningar

Förbeställningar

Vid förbeställningar förbehålls det att den ordinarie leveranstiden på 1-2 dagar inte gäller och aktuellt leveransdatum framgår tydligt i informationen för den aktuella produkten. Detta kan antingen stå i produkttiteln eller längre ner på sidan i produktbeskrivningen.

Avbeställning/Returnering av förbeställningar kan göras upp till 30 dagar efter mottagningsdatum, det vill säga från datumet du fysiskt har mottagit beställningen. Gäller om varan är i samma originalskick och förpackning som vid mottagandet. 

Det är alltså möjligt att få ordern avbeställd om du har ändrat dig under väntetiden.

Vid förbeställningar kan betalning krävas innan avsändelse av ordern om betalningfristen inte aktivt kan förlängas, till exempel på grund av försenat leveransdatum i framtiden.

Andra varor som beställts i samband med en förbeställd vara skickas först samma tidpunkt som den förbeställda varan skickas. Önskas annat ska du betala för frakt, det gör du här. Du kan be om detta genom att kontakta oss på

- Email: kundservice@watery.se

- Livechat


- Telefon: 8446 888 34

Annullering av beställning

Beställningar som ännu inte är skickade kan avbeställas på ett av följande sätt:

Ring till vår support på 08 446 888 34

Skriv ett e-mail till kundservice@watery.se

Skriv till oss på chatten

Leverans

Watery.se levererar alla vardagar, gäller ordrar som inkommit innan klockan 19:00. 

Vår leveranstid är normalt 1-2 vardagar. Vi förbehåller oss dock rätten till förseningar.

Våra transportörer levererar normalt sett alla veckans dagar. Beställningar levereras normalt sett inom 1-2 vardagar.

Beställningar som inkommer innan kl 19:00 skickas samma dag.

Specialvaror:

Största delen av våra produkter levereras inom 1-2 vardagar, dock har vi enskilda varor där leveranstiden är förlängd. Detta framgår i produkttexten.

Bland dessa har vi exempelvis produkter med tryck och produkter med styrka.

Problem med leverans?

Om du inte har mottagit ditt paket 2 dagar efter att det skickats, ombeds du kontakta oss snarast. Därmed kan vi undersöka saken närmare snarast möjligt.

- Telefon: 8446 888 34

- E-mail: kundservice@watery.se

- Via chatten från

Vardagar: 08-22
Lördag: 10-16
Söndag: 14-22

Vi skickar alltid beställningar i inkommande ordning. Vid rea, födelsedag eller liknande kan det därför förekomma längre leveranstid. Detta kommer att anges på sidan.

Vi levererar primärt inom Sverige men kan också skicka till resten av EU, dock inte Grönland och Färöarna. Vid leverans till andra länder än Sverige varierar priset efter vilket land som väljs.

Fraktpriser

Vi använder både Budbee, Instabox, Early Bird, Postnord och Bring som fraktföretag till att skicka din beställning.

Budbee

40 kr. till Paketbox eller postombud - 1-2 vardagar (Beställer du för mer än 799 kr. får du gratis frakt till dessa)

90 kr. till hemleverans - 1-2 vardagar 

Postnord hemleverans: 

79 kr. till hemleverans - 2-4 vardagar

DHL Servicepoint

49 kr Till postombud - 1-2 vardagar

Bring:

48 kr. till utlämningsställe (Beställer du för mer än 799 kr. får du gratis frakt till dessa)

Instabox:

55 kr till paketbox

Eearly Bird:

55 kr till postombud

Beställer du för mer än 799 kr. får du gratis frakt till dessa

Track and trace:

När din beställning är packad och skickad tar du snart emot ett trackingnummer. På detta sätt kan du följa ditt pakets väg från vårt lager till det avtalade leveransstället.

365 dagars retur- och bytesrätt

Om varan verkar 100% som ny i originalförpackning och i oskadat skick kan du returnera eller byta varan fram till 365 dagar efter leveransen. Därtill får förpackningen inte skrivas på, tappas eller liknande.

Om vi anser att varan luktar rök, matos, mögel, är fuktig eller på annat sätt har tagit skada, så kan vi inte acceptera varan som en retur. Om kunden önskar att varan skickas tillbaka, ska kunden själv betala för returnering av varan.

365 dagars returrätt:

0-30 dagar från mottagande är det möjligt att få återbetalt orderns fulla belopp förutom returfrakt eller byte. Vi måste få paketet inom 30 dagar efter mottagandet.

Efter de första 30 dagarna har du upp till 365 dagar till att erhålla ett tillgodobevis eller byte.

Fraktkostnader och ansvar:

Vid returnering i samband med en ordinarie returnering (önskar pengarna i retur) betalar kunden själv returfrakten på 79 kr. Detta dras automatiskt från beloppets storlek vid återbetalning.

Kunden ansvarar för detta vid skador eller liknande under transporten.

Vid byte av samma vara till annan storlek eller färg betalar vi för fraktkostnaderna i samband med bytet.

Ångerrätten påverkar inte kundens lagstadgade rätt att häva köpet. Se nedanför.

Adress:

Alla returer oavsett anledning ska skickas i retur till följande adress:

Watery ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg


Ytterligare information om returnering kan läsas här.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ett köp utan anledning inom 14 dagar med start från dagen då du får din vara i fysisk besittning.

Du kan inte ångra köpet genom att neka till att mottaga varan genom att inte hämta / ta emot den. Om detta händer kommer du inte att få tillbaka ditt ursprungliga leveranspris.

Ångrar en del av ditt köp

Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka en eller flera varor i retur, även om de är köpta i en order.

Observera att du inte får fraktkostnaderna i retur om du ångrar en del av ditt köp. 

Returnera hela eller delar av din beställning 

Önskar du returnera hela eller delar av din beställning så hänvisar vi till vår retursida här.

Retur- och fraktkostnader:

Vid beställningar inom Sverige används vårt retursystem här.

Vid beställningar utanför Sverige betalas fraktkostnader av kunden.

Varans skick när du skickar tillbaka

Om varan har förlorat värde och det på grund av att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att bestämma varans sort, egenskaper och det sätt den fungerar på kan du bara få en del av köpbeloppet tillbaka. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde för oss, och i vissa fall kan det betyda att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar varan i retur i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan det medföra en värdeminskning av varan. Produktens förpackning ska därför vara i originalskick, det får inte stå någonting skrivit på den, inte tappas eller vara trasig. 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du dina pengar tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som är mottagna från dig, inklusive leveranskostnader.

Vi sätter in pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet.

Om produkten som returneras köptes som en del av ett paket, måste hela paketlösningen returneras.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar bevis på att ha returnerat den. 

Adress:

Om du ångrar köpet ska din beställning skickas i retur till följande adress:

Watery ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

Prismatch

På Watery.se har vi prismatch.

Detta betyder att om du hittar en identisk vara i en webshop som är billigare än vår, har vi möjlighet att matcha priset.

Hur du använder dig av prismatch och vilka villkor som måste uppfyllas för att vi kan erbjuda prismatch kan du läsa mera om här.

Förbehåll

Watery.se förbehåller rätten för skrivfel, prisfel, utsålda varor, utgående varor och vid varubrist från leverantörer. Därför förbehåller vi oss rätten att minska en order eller avvisa den utan ytterligare förklaring.

Om en produkt saknar pris eller priset är “0” så kan de inte beställas.

En varas produktbilder samt egenskaper är vägledande varför reservationer görs för eventuella defekter. Varan som följer med beställningen framgår av produktbeskrivningen, oavsett om något annat är avbildat på produktbilderna.

Reklamationsrätt

Reklamationsrätt

När du har köpt en vara gäller köplagens regler: Som användare har du 36 månaders reklamationsrätt.

Om varan är defekt och du reklamerar inom rätt tid har du rätt att initialt få varan reparerad eller utbytt.

Om varan inte kan repareras, byter vi den mot en ny eller skickar en kreditnota för att användas vid köp av en annan vara.

En defekt är till exempel ett fabrikations- eller materialfel, eller en felupplysning om varan.

Däremot är allmänt slitage eller skador du själv har påfört varan inte en defekt.

Upptäcker du en defekt ska du inom rimlig tid kontakta oss och förklara var defekten finns. Reklamerar du inom 2 månader efter att defekten upptäcktes är det alltid inom rimlig tid.

Om produkten som reklameras köptes som en del av ett paket, måste hela paketlösningen returneras.

Din möjlighet att få rätt i en reklamation kan upphöra innan reklamationsfristen löper ut om varan inte är avsedd att hålla i två år eller om den är sliten genom normal användning innan fristen löper ut.

Du kan ta kontakt med watery.se på kundservice@watery.se eller 08 446 888 34.

Är reklamationen berättigad ska du skicka tillbaka varan genom retursystemet här.

Tillgång till klagomål

Tillgång till klagomål
Om du initialt som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta oss på kundservice@watery.se. Om vi inte hittar en lösning kan du skicka klagomålet till:

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174
101 23 Stockholm
https://www.arn.se/

Bor du i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-Kommissionens online klagoportal här - http://ec.europa.eu/odr ” 

Standard avbokningsformulär

Till:

Watery.se
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
kundservice@watery.se

Jag meddelar härmed att jag önskar göra ångerrätten gällande i samband med mitt köpavtal om följande varor/tjänster:

Beställt den:

Mottagit den:

Konsumentens namn:

Konsumentens adress:

Konsumentens underskrift: (bara om formulärets innehåll meddelas på papper)

Datum:


Rekommenderas för ditt köp

32% köper dessa produkter tillsammans med din kundvagn

Stäng
  • Sökresultat
  • Produkter

Sökresultat

    Inga resultat för ""

    Fråga vår kundservice

    Ring till oss

    08 446 888 34

    Skriv till oss

    kundservice@watery.se

    Öppningstider

    Mån-Fre: 08-22 / Lör-Sön: 10-22

    Chatta med oss

    I höger hörn