Processen består av 3 steg
1. Fyll i vårt online returformulär
2. Skicka tillbaka paketet
3. Vårt lager behandlar din retur
Steg 1 - Fyll i returformuläret
- Gå till watery.se/pages/retur
- Fyll i ditt ordernummer (finns i din orderbekräftelse) samt mailadress (den du använde vid beställningen) och klicka på “Välj varor”
- Välj de produkter som du vill returnera
- Välj orsaken till returen
- Tryck på “Returnera varor”
Sedan får du fram en Bring-returetikett. Det kommer att skickas till din e-post.
Steg 2 - Skicka tillbaka paketet till oss
Packa in produkterna säkert. Du kan återanvända påsen som vi ursprungligen skickade produkterna i då den har dubbelt klister. Det är enkelt och bra för miljön.
Se till att alla produkterna har originalförpackningen om sig som då du tog emot dem i. Detta krävs för en lyckad retur.
Se till att alla produkterna är i originalförpackningen som du mottog dem i. Detta är ett krav för en godkänd retur.
Leverera paketet hos ditt närmaste Bring-utlämningsställe.
Du hittar det närmaste här.
Steg 3 - Hantering på vårt lager
Inom 2-5 vardagar från att du lämnat in paketet kommer Bring leverera det till oss.
Vi behandlar alla våra returer inom 24 timmar - även under helgen.
Allt som allt, tar processen från att du fyller i retursedeln till att den är behandlad ca 3-6 vardagar. Något som vi har gjort så enkelt som möjligt för dig.
Hitta snabba svar på dina retur-frågor
Är du osäker på vad din retur kostar kan du läsa mer här på vår retursida.
Har du fått hem fel produkt så kan du läsa mer i vår FAQ under “Jag har fått hem fel vara”.
Har du fått en trasig produkt / är paketet förstört? Då kan du läsa mer i vår FAQ under “Jag har fått en trasig produkt/ mitt paket är förstört?”
Är du fortfarande osäker på returprocessen?
Då är du alltid mer än välkommen att kontakta vår kundservice- de ser fram emot att hjälpa dig :)