Önskar du byta, få pengar tillbaka, har fått fel vara levererad eller har en reklamation? Detta sker med Bring genom retursystemet nedan.
Vi har gjort det snabbt och billigt för dig att returnera ditt paket till Watery med några få steg. Nedanför kan du ladda ner motsvarande returetikett (eller genom att klicka här). Vi behandlar alla returer inom 24 timmar, med Bring tar det 3–6 arbetsdagar att returnera ditt paket till oss, så vänligen vänta 3–6 arbetsdagar från avsändning.
0–30 dagar: Vanlig återbetalning
0–365 dagar: Byte eller värdekupong
Vi byter helt kostnadsfritt till andra storlekar och färger
Med Brings returetikett är det enkelt och går blixtsnabbt
Returer behandlas inom 24 timmar efter mottagandet (inte på helger)
Klicka här och få en returetikett (kräver skrivare). Detta är gratis för byten, felleverans och reklamationer – kostar 79 SEK för normal återbetalning.
I paketet bifogar du en lapp eller liknande med ditt ordernummer och klistrar en returetikett på utsidan av paketet. Hitta närmaste utlämningsställe här.
Bring tar 3–6 arbetsdagar att leverera tillbaka paketet till oss (vanligtvis 2–5). Därefter behandlar vi alltid ditt returpaket inom 24 timmar med den efterfrågade varan.
Om du önskar pengarna tillbaka för en eller flera varor, så kostar det 79 kr att nyttja ovanstående Bring-returetikett. Beloppet dras från din återbetalning (önskas detta för hela beställningen så återbetalas inte de ursprungliga fraktkostnaderna).
Vid ångrat köp måste Gratis Gåva returneras tillsammans med produkten. Om du vill behålla produkten kommer vi att dra av värdet av Gratis Gåva.
Om du har råkat beställa en produkt i fel storlek eller färg kan du byta den helt kostnadsfritt till rätt variant. Du gör enkelt bytet via vår returportal, där du väljer vilka produkter du vill få istället. Returportalen drar automatiskt av värdet på de returnerade produkterna från de nya du väljer. Frakten för den nya beställningen är också helt gratis – alltså ett helt kostnadsfritt byte.
Om produkten du byter var köpt till rabatterat pris och inte längre är det, kan du få mellanskillnaden som ett presentkort.
Skapa ovanstående Bring-returetikett och returnera produkten som var fel. När vi får paketet skickar vi rätt produkt samma dag = tar max 72 timmar på vardagar tills du har rätt produkt. Bring-returetiketten använder du naturligtvis kostnadsfritt om du har fått hem fel vara.
Din vara har gått sönder/är defekt under eller före användning. Den ska då returneras inom rimlig tid (1 vecka) från att defekten uppstår. Returförsändelse med ovanstående Bring-returetikett är kostnadsfri vid godkänd reklamation. Skador på varor som uppstår till följd av felhantering/bruk av dig täcks inte av reklamationsrätten och avvisas. När reklamationen godkänns skickas en ny likadan produkt.
Returer tas endast emot i originalförpackning och utan lukt eller att ha testats i vatten. Ovanstående Bring-retur används vid alla former av retur till Watery.
Avhämtning/byte kan tyvärr inte ske i vårt fysiska showroom. Inte heller leverans av returpaket.
Om produkten som returneras köptes som en del av ett paket, måste hela paketlösningen returneras.
Vår returprocedur är enkel och snabb för dig - vi tycker nämligen (också) att det finns många saker i livet som är roligare att lägga sin tid på
Processen består av 3 steg
1. Fyll i vårt online returformulär
2. Skicka tillbaka paketet
3. Vårt lager behandlar din retur
Steg 1 - Fyll i returformuläret
- Gå till watery.se/pages/retur
- Fyll i ditt ordernummer (finns i din orderbekräftelse) samt mailadress (den du använde vid beställningen) och klicka på “Välj varor”
- Välj de produkter som du vill returnera
- Välj orsaken till returen
- Tryck på “Returnera varor”
Sedan får du fram en Bring-returetikett. Det kommer att skickas till din e-post.
Steg 2 - Skicka tillbaka paketet till oss
Packa in produkterna säkert. Du kan återanvända påsen som vi ursprungligen skickade produkterna i då den har dubbelt klister. Det är enkelt och bra för miljön.
Se till att alla produkterna har originalförpackningen om sig som då du tog emot dem i. Detta krävs för en lyckad retur.
Se till att alla produkterna är i originalförpackningen som du mottog dem i. Detta är ett krav för en godkänd retur.
Leverera paketet hos ditt närmaste Bring-utlämningsställe.
Steg 3 - Hantering på vårt lager
Inom 2-5 vardagar från att du lämnat in paketet kommer Bring leverera det till oss.
Vi behandlar alla våra returer inom 24 timmar - även under helgen.
Allt som allt, tar processen från att du fyller i retursedeln till att den är behandlad ca 3-6 vardagar. Något som vi har gjort så enkelt som möjligt för dig.
Hitta snabba svar på dina retur-frågor
Är du osäker på vad din retur kostar kan du läsa mer här på vår retursida.
Har du fått hem fel produkt så kan du läsa mer i vår FAQ under “Jag har fått hem fel vara”.
Har du fått en trasig produkt / är paketet förstört? Då kan du läsa mer i vår FAQ under “Jag har fått en trasig produkt/ mitt paket är förstört?”
Är du fortfarande osäker på returprocessen?
Då är du alltid mer än välkommen att kontakta vår kundservice- de ser fram emot att hjälpa dig :)
Vi har skapat vårt retursystem för att göra det enkelt och snabbt för dig - likaså för oss.
Därför tar vi endast emot returer som skickas genom vårt retursystem med Bring. Det hoppas vi att du respekterar. Det ser nämligen till att paketet är försäkrat och gör att vi kan spåra det längs vägen.
Alternativet är att vi inte kan spåra din retur om du väljer att skicka paketet utanför systemet och därmed ligger ansvaret på dig att paketet säkert ska komma fram till oss.
Dessutom vet vi inte vad ditt syfte är med returen om du inte har fyllt i vårt formulär.
Det blir alltså en win-win, när du använder retursystemet.
Vi tar ej emot returer som skickas till postombud.
Att ha något liggandes där hemma som inte används eller behövs är bara irriterande och dåligt för miljön.
Men för att stress och jäkt i samband med returer ska vara ett minne blott har vi förlängt den lagstadgade 14 dagars ångerrätten till 30 dagars full returrätt. Du får även hela 365 dagar om du vill ha byte inom samma produktkategori eller ett presentkort.
Detta gäller från den dag då du får hem produkten till den dag vi mottar den. Vi tar det dock inte så hårt om det råkar bli en dag eller två extra.
Varan ska dock vara ny och oanvänd.
Du kan klicka här för att läsa mer om hur du returnerar en produkt
Självklart är det det!
Alla våra produkter har 2 års garanti.
Det är grundläggande att alla skador på produkten, som inte är direkt orsakade av din användning, täcks.
Om din produkt skulle gå sönder inom garantitiden / de 2 åren ber vi dig skicka ett mail med en bild på den förstörda produkten (gärna både en på hela produkten samt en närmare skadan). Om skadan syns bättre på en video är du också välkommen att bifoga en sådan istället.
Därefter kommer en av våra medarbetare hjälpa dig med din situation inom 2 timmar och allra senast inom 24 timmar.
Om din reklamation blir godkänd via mail kommer du få veta om du ska skicka tillbaka produkten genom vår returportal för att vi ska kunna laga den, ersätta den eller om vi bara skickar en en ny till dig direkt (beror på produktens värde).
I denna process ska du självklart reklamera skadan så snart som möjligt efter att du upptäckt skadan. Om du reklamerar inom 10 dagar efter att skadan har upptäckts kommer reklamationen alltid vara i tid.
Om du får en produkt som är defekt från start måste du meddela oss omedelbart. Läs mer om processen under “Jag har fått hem en produkt som är trasig / mitt paket är förstört”
Om din reklamation blir godkänd och berättigad så betalar vi såklart alla fraktkostnader när du använder vår returportal. Kom ihåg att skicka tillbaka produkten väl inpackad.
Det kan svårt att ha tålamod.
Men vad gäller din retur kan vi inte göra så mycket innan vi har mottagit den från Bring. Och du får automatiskt ett mail samma sekund som vi mottar den.
Normalt tar det Bring 2-5 vardagar att leverera paketet tillbaka till oss när du har lämnat in det hos postombudet.
När vi får ditt paket från Bring så behandlar vi alla returpaket inom 24 timmar från att vi tagit emot det.
Totalt sett betyder det en hantering inom 6 vardagar. I enskilda fall kan det ta ett par dagar extra. Så om du inte hört från oss inom 7 dagar är du välkommen att skicka ett mail till oss, så hjälper vi dig i samarbete med Bring.
Vi har ännu inte upplevt att ett returpaket som skickas genom vårt retursystem har kommit bort eller inte kommit tillbaka till oss. Så det är bara att vänta - vi kan tyvärr inte heller göra någonting innan vi får tillbaka paketet.
Om vår retur-portal inte kan hitta din beställning rekommenderar vi att du kontrollerar om dina upplysningar är korrekta.
Det ska vara ditt ursprungliga ordernummer samt den ursprungliga mailadressen som är inskrivna. Du ska också komma ihåg att ordernumret ska skrivas på precis samma sätt som i din orderbekräftelse - alltså med # framför och utan mellanrum i numret.
Det kan också bero på att din ångerrätt inte gäller längre då returportalen automatiskt kommer att avvisa din retur. Om din order beställdes för mer än 2 år sedan beror det alltså på det.
Fungerar det fortfarande inte efter att du kontrollerat detta så är det bara att kontakta oss, så hjälper vi dig.
Vi vet - presenter som ska lämnas tillbaka kan ibland bli ett riktigt krångligt.
Och det blir det även för oss när det kommer till utbetalning av pengar till någon annan eller så mycket som ett annat kort än det som ursprungligen användes.
Vi kan nämligen inte betala tillbaka pengar till ett annat kort än det som användes av säkerhetsskäl. Det är alltså inte vi själva som bestämmer att det ska vara så.
Men vi har självklart några andra möjligheter
1. Få pengarna tillbaka på det kort som ursprungligen använts och koordinera det internt hos er eller kontakta din bank för hjälp med att få en tillbaka betalning, även om du inte har kortet längre.
2. Få istället ett presentkort på beloppet. Här sparar du dessutom returkostnaderna.
Den eviga frågan – men bara lugn, det är mycket enkelt och tydligt!
Alla beställningar efterföljs av en orderbekräftelse som skickas via mail. Se hur den ser ut nedan.
Här är det alltså det 6-siffriga numret som börjar med ”#” (själva ”#” är en del av ordernumret). Ditt ordernummer skulle alltså kunna vara t.ex. #123456.
Hittar du inte din orderbekräftelse så kolla först SPAM där den annars finns.
Alternativt hittar du även ordernumret på den fraktetikett som sitter på paketet du tagit emot från oss.
Ah, irriterande!
Detta händer tyvärr om du har skickat paketet i samma förpackning utan att ta bort den ursprungliga etiketten eller tydligt satt kryss / streckat över den.
Du behöver tyvärr hämta det igen, göra en returkod / returetikett här och sedan skicka den till oss igen. Kom bara ihåg att ta bort andra etiketter eller stryka över dem.
Du betalar naturligtvis inte för denna extra gång – även den bästa gör fel ibland ;)
Om du behöver betala för returen beror på orsaken och syftet med returneringen.
Oavsett anledningen till din returnering, så skal du göra det genom vår returportal. Här kan du välja en lista av orsaker för din reur.
Nedanför listar vi även orsakerna och de tillhörande kostnaderna:
1. En vanlig retur.
Du har mottagit en eller flera produkter som du inte vill behålla. Så blir det ibland. I så fall dras det sv 79 SEK vid din tillbakabetalning för användning av vår returetikett, när returpaketet kommit fram till oss och behandlas. Din ursprungliga frakt betalas inte tillbaka heller om hela din order returneras.
2. Ett byte
Om du byter en eller flera produkter så är bytet gratis Att använda vår returetikett är alltså helt gratis för dig. De produkter du returnerar dras av från den nya beställningen.
3. Få ett tillgodokvitto
Vi erbjuder dig att istället för en vanlig återbetalning få ett tillgodokvitto till Watery.dk, som skickas via e-post. Väljer du detta alternativ kostar vår returetikett 79 kr – men du får en extra procentuell bonus ovanpå ditt tillgodokvitto, vilket framgår i returportalen.
4. Fel vara levererad.
Detta är självklart vårt fel och därför kostar returneringen ingenting. Varken tillbaka till oss eller till dig igen.
5. Reklamation
I detta fall ska du använda vår returportal. Därefter kommer vårt team att återkomma till dig med den bästa lösningen på ärendet. Om vi skickar en returetikett till dig står vi för fraktkostnaden. När vi har tagit emot produkten skickar vi en ny eller reparerad vara till dig.
6. En vara saknas i paketet
I detta fall ska du bara kontakta oss, varefter vi skickar den produkten som saknas, på vår nota.
Så för att sammanfatta returer:
- Byten är gratis
- Vanlig retur kostar 79 SEK.
– Vid tillgodokvitto kostar returen 79 kr, men du får en extra bonus på beloppet.
Har du ångrat din beställning efter att den skickats men inte hämtat ut beställningen på angivet postombud, så godkänns det inte som en giltig retur. Du kan alltså inte låta paketet ligga på postombudet och vänta på att den skickas tillbaka.
Detta beror på att vi inte har någon orderinformation om din returnering och vi vet inte vad ditt syfte är med den.
För att undvika förseningar rekommenderar vi alltså att du hämtar paketet, fyller i vårt retursystem, och därefter skickar tillbaka det till oss. Det gör att du helt säkert och ännu snabbare får tillbaka pengarna eller den nya varan vid byten.
Det är vi verkligen ledsna att höra! Trasiga produkter är aldrig kul, så vi kommer göra vårt bästa för att lösa det så snabbt som möjligt.
Vänligen skapa ett ärende i vår returportal där du laddar upp bilder eller en video som visar felet. När en av våra supportmedarbetare har granskat ärendet kommer vi att kontakta dig med en lösning på hur vi bäst går vidare.
Så länge det sker inom 2 års-garantiperioden och du inte har kört över den med en monstertruck ;-)
DINA SENASTE SÖKNINGAR
POPULÄRA SÖKNINGAR
Inga resultat för ""
Ring till oss
08 446 888 34Skriv till oss
kundservice@watery.seÖppningstider
Mån-Fre: 08-22 / Lör-Sön: 10-22
Chatta med oss
I höger hörn
sök Sök på hela Watery.se