Leverans och frakt - FAQ

När levereras mitt paket?

Om det är någonting som är viktigt för oss på Watery så är det snabb och säker leverans. 

I 99,3% av fallen levereras paketet dagen efter när man beställer innan vår dagliga deadline. Det är vi ganska stolta över (ja, vi simmar ju hem ditt paket nästan lika snabbt som Michael Phelps genomför en 200 m fjäril).

Innan du beställer kan du enkelt hitta den förväntade leveransdagen på produktsidan, i varukorgen eller vid betalningen. Den dag vi förväntar stämmer faktiskt i 98.2% av våra ordrar. 

Beroende på när på dagen du beställer, om det är vardag eller helg och vilket fraktbolag du väljer kommer det ta 1 eller 2 dagar innan ditt paket levereras. Men vi garanterar att vi har folk på lagret alla 7 dagar i veckan 8-22 så de sista paketen hämtas kl. 22 - även under helgen. 

För att få en överblick kan du följa dessa utgångspunkter, om när paketen hämtas hos oss

Leverans med Bring
- Postombud leverans: Beställ innan kl.19:00 alla vardagar = Förväntad 1-2 dagars leverans

Leverans med Budbee
- Hemleverans till dörren: Beställ innan kl. 17:00 under vardagar = Förväntad 1-2 dagars leverans
- Postombud leverans: Beställ innan kl. 17:00 under vardagar = Förväntad 1-2 dagars leverans

Leverans med Instabox

- Leverans till ombud: Beställ innan kl 16:30 på vardagar = Förväntad 1-2 dagars leverans

Leverans med Early Bird

- Hemleverans till dörren: Beställ innan kl 19:00 på vardagar = Förväntad 1-2 dagars leverans

Du kan alltid använda det spårningsnummer du fått för att spåra paketet - du får det via mail direkt när vi har packat din order. Klicka på “Kan jag spåra mitt paket?” för att ta reda på vart ditt paket befinner sig.

Men mänskliga fel förekommer tyvärr också - både från vår sida och hos våra fraktföretag. Det är lika irriterande varje gång men det är svårt att undvika till 100%. Hos oss kan det vara på grund av ett lagerfel och varan inte finns trots allt. Hos våra transportörer kan det bero på att de har det extra stressigt eller att de tappat bort paketet. Se frågan “Ni har ännu inte skickat mitt paket”, om du inte har fått ett mail angående transporten från oss ännu och se frågan “Mitt paket har inte flyttat sig på flera dagar enligt spårningslänken”, om du har tagit emot länken men utan att det har hänt något. 

Läs mer
Läs mindre
Mitt paket har inte flyttat sig på flera dagar enligt spårningslänken (+ 2 dagar)?

Om du har tagit emot mailet som meddelar att ditt paket är packat och som innehåller spårningslänken så är ditt paket i de allra flesta fall överlämnat till transportören samma dag. Se “När levereras mitt paket” för att se upphämtningstider för de olika transportörerna.

Men vissa gånger måste vi bara konstatera att de inte är lika snabba som oss att få ditt paket vidare hela vägen till dig och därmed kan förseningar uppstå - eller vid vissa tillfällen att ditt paket tappas bort. 

Följ nedanstående instruktioner om din spårningslänk visar att ditt paket inte har flyttat sig på flera vardagar. 

1. Spårningen på länken visas först när paketet landar på deras terminal. Alltså inte när de hämtar paketet hos oss. 

2. Har fraktföretagen extra stressigt kan det i enskilda fall ta upp till 2 vardagar innan spårningslänken visar den första uppdateringen. Detta kan vi tyvärr inte styra över men vi följer löpande upp på hur de håller våra kvalitets-avtal.

3. Kolla din orderbekräftelse som du fått via mail direkt efter beställning och se om det är rätt adress angiven på ordern.  Är adressen 100% korrekt? 

4. Om det ser ut som om ditt paket sitter fast och har gjort det i mer än 2 vardagar, kontakta oss och skriv om det var något fel med din adress eller om allt ser ut som det ska. Härefter kommer vår fantastiska supportavdelning hjälpa dig inom några timmar, minst 24 timmar. Om paketet har försvunnit skickar vi ett nytt paket direkt. 

5. Sedan kommer vi i samarbete med transportören sätta igång en undersökning för att hitta det borttappade paketet. Den hittas normalt på en depå och skickas tillbaka till oss - men då har du ju redan fått ditt paket för länge sedan ;)  

Tusen tack för ditt tålamod!

Läs mer
Läs mindre
Ni har fortfarande inte skickat mitt paket?

Har du lagt en order men ännu inte fått ett mail som berättar att din order är packad samt innehåller en spårningslänk kan en av dessa två följande saker ligga till grund;

1. Vi har ännu inte hunnit packa din beställning - Under 24 timmar från beställning

Vi packar alla våra beställningar varje dag oavsett transportör - under alla årets dagar. Så om du har beställt din order inom de senaste 24 timmar kan det vara på grund av att vi inte har hunnit packa din order ännu. Men bara lugn: Vi ska få iväg ditt paket och det är förmodligen inga problem, det är bara att vänta.

2. Vi har haft ett lagerfel - Över 24 timmar efter beställning

Har det gått mer än 24 timmar sen din beställning och du inte har meddelats om att ditt paket har skickat så kan det tyvärr bero på ett lagerfel på en eller flera av de produkter du har beställt. Detta är vi självklart ledsna för och ber om ursäkt för men när det är människor som du och jag i lagret som räknar och packar ordrar kan det bli fel några enstaka gånger. Det hoppas vi du har förståelse för, även om det endast händer i 0.3 % av våra ordrar.

Men om så är fallet för din order kommer vårt lager redan dagen efter din beställning kontakta dig via mail eller telefon för att reda ut en lösning tillsammans med dig, antingen en annan produkt eller om vi bara ska skicka det vi har. Om vi inte får kontakt med dig så provar vi igen dagen efter. Kan vi inte komma i kontakt med dig då heller så skickar vi ditt paket så snabbt som möjligt. Därmed kommer inga av våra ordrar ligga i mer än 48 timmar oavslutade.

Om du är uppmärksam på detta är du mycket välkommen att kontakta vår kundservice för snabbare lösning. 

Vi beklagar återigen felet!

Läs mer
Läs mindre
Hur kan jag spåra mitt paket?

Du har fått ditt spårningsnummer för din order i "Ditt-paket-har-skickats" mailet.

Den ser ut såhär: 

Vänligen var uppmärksam på att det beroende på din valda leveransmetod kan ta upp till 48 timmar innan ditt paket registreras hos distributören och därmed kan du inte alltid spåra ditt paket direkt.

Spårningslänken visar nämligen först någonting när den är skannad på fraktbolagens terminal och alltså inte när det hämtas hos oss. 

Har du ditt spårningsnummer kan du snabbt och enkelt spåra ditt paket hos din transportör

- Leverans med Bring

- Leverans med Budbee

- Leverans med Instabox

- Leverans med Early Bird

Läs mer
Läs mindre
Vem skickas min order med (leveransmetoder)?

Hastighet och leveranssäkerhet är avgörande för oss på Watery och våra kunder (alla hatar att förlora badskorna i resväskan på väg söderut då väskan är borttappad… jodå, vi har själva provat det). 

Men med så många glada kunder kan vi tyvärr inte köra ut med beställningarna personligen även om vi gärna ville. Därför är vi beroende av den post -och distributörservicen.

Och som näst bästa möjlighet (efter oss själva), kan du hos Watery själv välja om du vill få ditt paket levererat med 

1. Bring - Postombud

2. Budbee - Postombud och hemleverans.

3. Instabox - Postombud

4. Early Bird - hemleverans

Dessa tre har vi på Watery samarbetat med länge och de ser till att du får snabbt och säker leverans i de allra flesta fallen.

Du väljer själv vilken distributör du vill ska leverera ditt paket vid betalningen. 

Beroende på hur mycket du köper för och hur mycket plats det tar, kommer du kunna få gratis leverans med en av dem. När du går till kassan kan du se det slutgiltiga fraktpriset för din order.  

Du kan läsa mer om leveransmetoder, leveranspriser samt upphämtnings -och leveranstider här.

OBS: Alla leveranstider är ungefärliga / förväntade och det kan förekomma ändringar hos distributören eller postservicen.

Om du har frågor om hur du spårar din order ber vi dig läsa “Hur kan jag spåra mitt paket”.

Läs mer
Läs mindre
Vad kostar leveransen?

På Watery.se har vi många olika transportmöjligheter. Därmed kan du fritt välja den som du känner dig tryggast med / som passar bäst för dig.

Dock kan vi garantera dig att du alltid får:

1. Gratis leverans på minst en leveransmetod vid köp över 799 SEK. 

2. Billig frakt till 40 SEK. på minst en leveransmetod vid köp under 799 SEK.

3. Vi packar ordrar t.o.m. kl. 22.00 varje dag, även på helgerna, så du garanteras snabb leverans. 

Du kan få en bra överblick över fraktpriserna och möjligheterna här.

Läs mer
Läs mindre
Jag har fått hem fel vara?

Det är vi mycket ledsna över. Som Michael Phelps motsvarighet på en vattensport-shop, har det nog tyvärr gått lite för snabbt. Men med människor (och inte robotar) på lagret kan vi tyvärr inte vara 100% felfria även om det sker mycket sällan.

Men hey! Vi löser det blixtsnabbt utan extra kostnad för dig och får skadan ogjord inom en dag eller två.

Det kräver bara 3 steg för dig (och du behöver inte ens kontakta oss)

1. Det första du ska göra är att vara helt säker på att du har fått en annan vara än den på hemsidan.

- Är storleken på produkten bara angiven på ett annat sätt än på hemsidan?
- Står det samma namn på produkten som du har beställt, men vår hemsida visar en annan bild än det du ser?

2. Är det fel vara som du har tagit emot så ska du fylla i vårt online returformulär här med markeringen “Fel vara levererad”, skriva in den 9-siffriga Bring koden, som du får i returformuläret, klistra på ditt paket med den felaktiga produkten samt lämna in till ditt närmaste Bring-postombud

3. Sen får vi ditt paket inom 2-5 dagar och samma dag skickar vi dig den rätta produkten så att du har den hemma inom ett par dagar. Fel levererade varor har högsta prioritet i vår returavdelning. 

Och ja, vi behöver tyvärr få den felaktiga produkten först då vi har upplevt ett stigande antal kunder som direkt fått den rätta produkten men där vi inte fått tillbaka den felaktiga produkten. Vi tycker det är lika synd som dig att det ska gå ut över alla.

Dock kan vi erbjuda, om det är extra bråttom, att du skickar en länk till ditt returpaket när det lämnats in, till oss på vår mail. Då kan vi skicka den rätta produkten direkt utan att vänta på att paketet ska komma tillbaka till oss. Paketet ska dock vara inlämnat till postombudet och synas på tracking länken. 

Självklart betalar vi alla fraktkostnader.

Läs mer
Läs mindre
Jag har fått en trasig produkt/ mitt paket är förstört?

Om du kunde se oss just nu, skulle vi banka huvudet i bordet.

För det är ju aldrig en bra upplevelse för dig som kund. Och extra irriterande när vi annars kollar kvaliteten på de varor vi skickar från lagret - varenda en.

(som tur är sker det väldigt sällan, så du behöver inte vara orolig för våra huvuden)

Men återigen, låt oss lösa det  - snabbt och enkelt för dig (och självklart utan kostnader för dig). 

Det kräver endast 1 steg för dig (resten tar vi hand om)

1. Skicka vänligen ett mail till oss på support@watery.se, där du upplyser oss om vad som är förstört eller vad som felar samt en bild av produkten och förpackningen. 

2. Detta mail svarar vi på inom 2 timmar i våra öppettider. Vi ger dig då besked om att vi skickar de berörda produkterna på nytt så länge reklamationen blir godkänd. Vi berättar även om vi vill att du skickar de aktuella produkterna tillbaka till oss (det kommer vara fallet när det gäller produkter med priser över 200 kr.)

Sen får du hem de(n) nya (och förhoppningsvis 100% intakta) produkterna eller produkten inom en eller två dagar. Der är vårt sätt att säga förlåt, med hög fart. 

Om vi vill att du returnerar den förstörda produkten så gör du det på följande sätt: 

1. Hämta din gratis retursedel här  

2. Lämna in paketet till ditt närmaste Bring-postombud (se de närmaste här)

Läs mer
Läs mindre
Jag saknar en vara i mitt paket?

Det värsta som kan hända, när man precis hade börjat se fram emot att använda produkten. Vi är otroligt ledsna över detta. Men ja, även om vi har ett stort lager med snabbsimmande lagerarbetare så blir det fel ett fåtal gånger. Det hoppas vi på din förståelse för.

Men vi ska självklart lösa det snabbt - det är vi nämligen kända för.

Skicka ett mail till oss eller ring oss med upplysningar om ditt ordernummer, namn på produkten som saknas - samt om du är extra hjälpsam och vill göra processen så snabb som möjligt även en bild på paketet (så att vi kan se om det är distributörens hantering av paketen som gjort att den öppnats så att produkten kunnat falla ut). 

Då skickar vi utan vidare produkten som saknas till dig så att du kan ha den redan imorgon:)

Internt kommer vi självklart gå till botten med vad som kan vara orsaken felet, så att vi kan undvika det framöver.

Läs mer
Läs mindre
Hinner jag annullera eller ändra min beställning?

Vi är kända i branschen för blixtsnabb försändelse. I vissa stunder är ditt paket packat inom bara några få minuter - nästan lika snabbt som Michael Phelps simmade in sitt 100m fjäril världsrekord på.

Det betyder dock tyvärr även att tiden där vi hinner annullera eller ändra din beställning är ganska liten. Men skynda dig att kontakta oss så snabbt som möjligt så kan vi förhoppningsvis göra någonting innan vårt lager packar och skickar paketet till dig. 

Var uppmärksam på att när du får mailet “Ditt paket från Watery.se har påbörjat sin simtur hem till dig!” - då är det tyvärr inte möjligt längre. Då har det nämligen oftast redan hämtats av paket-distributören och är påväg till dig.

Om vi redan har packat och skickat ditt paket kan du naturligtvis alltid returnera ordern efter att du fått hem den. Det gör du som du vill.

Du kan enkelt returnera din order i retur genom vår returportal här.

Läs mer
Läs mindre
Kan jag hämta min order på ert lager / i showroomet?

Det kan du selvfølgelig godt! 

Du skal blot sørge for at vælge “Afhentning på Watery´s lager” i forbindelse med dit online køb. 

Inden du kommer forbi for at afhente ordren, så SKAL du have modtaget en mail om at din pakke er klar til afhentning. Har du ikke denne endnu, så er din ordre ikke klar til at blive afhentet og vil ikke blive det i forbindelse med din ankomst. Så spar en tur og afvent denne - er der gået længere tid end 48 timer siden bestilling, så er du velkommen til at kontakte kundeservice for afklaring. Husk at tjekke din spam-indbakke. 

Har du modtaget afhentnings-bekræftelses mailen, så kan du blot afhente din bestilling alle hverdage mellem 15.00 og 17.00 (ikke på helligdage) på Langmarksvej 34 C2, 8700 Horsens. Her står en af vores hurtigsvømmende lagerfolk klar til at udlevere pakken til dig. 

OBS: Vær opmærksom på og respekter venligst at vi ikke har mulighed for at lave fysiske køb, tilkøb til din afhentnings ordre eller ombytning i vores showroom/lager. Dette er blot en afhentningsservice (vi foretrækker nemlig at gøre det vi er gode til og det er online handel)

Vi glæder os til at se dig :)

Läs mer
Läs mindre
Vilka länder skickar ni till?

På watery.dk bestiller man hovedsageligt til Danmark. 

Men sidder du i et dejligt land, så sender vi til Sverige gennem watery.se, og ellers kan du her på Watery.dk bestille levering med DHL til de fleste europæiske lande som f.eks.

Tyskland, Spanien, Belgien, Holland, Polen m fl. Fraktpriset är 160 DKK.

Vi skickar just nu inte till Grönland, färöarna eller Storbritannien, inte heller länder utanför Europa. Vi jobbar dock hela tiden på att skicka till fler och fler länder.

Läs mer
Läs mindre
Mitt paket ligger redo att hämtas, men jag har inte meddelats om att paketet kan hämtas?

Om du kan se på spårningen av paketet att paketet är redo att hämtas på ett GLS postombud så kan du bara gå iväg till utlämningsstället och hämta det. Ta bara med ditt trackingnummer samt giltig legitimation.

Om ordern är beställd till ett Bring-ombud, ska du ta med den avhämtningskod du har mottagit från Bring på mail och SMS. Om du inte har mottagit en kod, kan du kontakta vår kundservice för hjälp.

Läs mer
Läs mindre
Hur packas min order?

Inget ligger vårt hjärta närmare än att ditt paket ska komma fram säkert! 

Beroende på vilka varor du har köpt packas de antingen i bubbelkuvert eller pappkartonger med fyllnad. Detta ser till att dina varor kommer helskinnade fram till dig.

Vi gör allt vi kan för att dina varor ska komma säkert och skyddat fram.

Om din produkt skadas under frakten rekommenderar vi att du följer proceduren vi beskriver i avsnittet “Jag har fått en trasig produkt/ mitt paket är förstört?”

Läs mer
Läs mindre
Jag kan inte välja den leveransmetod jag föredrar?

På Watery.se erbjuder vi följande leveransmetoder:

- Bring utlämningsställe

- Budbee hemleverans

- Budbee ombud

- Instabox Postombud

- Early Bird hemleverans

Läs mer
Läs mindre

Leverans & försändelse

Retur och byte

Prisgaranti

Betalning och säkerhet

Produkter och lager

Produktrekommendationer

Placering av ordrar

Rabattkoder / diverse

Storleksguider

Fick du inte svar på din fråga?

Ring till oss
08 446 888 34
Skriv till oss:
kundservice@watery.se
Chatta med oss

Öppettiderna är mån-fre: 08:00-16:00 och lör-sön: Stängd
Billigast eller prismatch

Våra pris-robotar uppdaterar dagligen alla våra priser jämfört med konkurrenterna. Missar de, så använd vår prismatch med svar inom 24 timmar.

+310.000 glada kunder

Med +6 år på marknaden, så har vi hjälpt flera än någon annan med utrustning till vattensport. Som tur är kan vi skryta med 5.200 5-stjärniga recensioner (4,7 av 5.0).

Support mellan 08:00-16:00

Vi är skapade för att hjälpa. Därför har vår kundtjänst öppet måndag till fredag ​​från 08:00 till 16:0
Kontakta oss via chat, telefon och mail.

Leverans dagen efter

Du kan uppnå detta genom att beställa innan 18.30 alla dagar i veckan – även på helger. Vi skickar med Bring, BudBee, Postnord och DHL. Fri frakt över 799 SEK.

365 dagars returrätt

Vi gillar inte stress. Så du har alltid 365 dagar på dig att byta dina varor. Returer tar 2-5 dagar och behandlas inom 24 timmar.

Psst.. anmäl dig till Watery´s nyhetsbrev och få rabattkod till en gratis present (värde: 65 kr.)

Avanmälan kan alltid ske. Räkna med ca. ett veckomail. Genom att registrera dig accepterar du vår personuppgiftspolicy.