Placering av ordrar - FAQ

Jag har inte fått min orderbekräftelse?

Din orderbekräftelse skickas till den mail som du angav vid din beställning. 

Men om du inte har fått den så finns det 3 snabba steg:

1. Vänta 5-10 minuter. Det kan gå upp till 10 minuter från dess att beställningen är genomförd tills dess att den ligger i din inkorg. 

2. Kolla din skräppost. Det är oftast här den ligger när våra kunder inte kan hitta den. 

3. Hittar du den fortfarande inte? Kontakta oss. Det beror förmodligen på att din mailadress är fel angiven. Vår kundservice kan enkelt rätta mailen, även på ditt paket och sedan skicka orderbekräftelsen till dig igen – och därmed se till att du också får en spårningslänk.

Läs mer
Läs mindre
Kan jag köpa hos er som företag?

Självklart kan du det. 

I så fall är det bara en vanlig online order här på watery.se, där du skriver in företagsnamnet vid betalningen.

När köpet är genomfört får du automatiskt en orderbekräftelse som du kan använda som faktura i er bokföring. 

Vid beställningar över 2870 SEK. är det dock även möjligt att i vissa fall köpa på faktura / EAN. Läs mer om det i vårt avsnitt “Kan jag betala via faktura / EAN / banköverföring?”.

Läs mer
Läs mindre
Erbjuder ni mängdrabatt?

Vi är kända för att pressa priserna ner i botten med våra standardpriser (det är någonting som irriterar våra konkurrenter ganska mycket). Så spelar vi med öppna kort.

Så att ge ytterligare mängdrabatt är ingenting vi gör utöver de paketpriserna och mängdrabatterna som redan finns på själva produkterna.

I en beställning med över 30 st. från samma produktkategori kan vi dock kolla på möjligheten att göra ett särskilt erbjudande. Detta gör vi dock inte på ordrar under 30 st. - inte ens 29 st. 

Kontakta oss gärna här, om du vill ha ett erbjudande på dessa större mängder – Så återkommer vi inom kort med ett erbjudande.

Läs mer
Läs mindre
Hur beställer jag på watery.se?

Bakom skärmen jobbar vi varje dag stenhårt med att göra köpupplevelsen så enkel, överskådlig och snabb som möjligt på watery.se. 

Men vi hjälper dig mer än gärna i mål med denna steg-guide:

1. Gå in på watery.se (detta är framsidan)

2. Härifrån kan du antingen hitta din produkt i menyn på toppen eller söka fram den. 

3. På produktsidan trycker du på “Tillför till varukorg”

4. Sedan öppnar du din korg från sidan eller över skärmen. 

5. Sedan trycker du på “Gå till betalning” och fyll i dina upplysningar, välj leveransmetod och sist men inte minst betalningsmedel. 

6. Boom! Sedan kommer du till en sida med titeln ”Tack för din beställning” och då kan du vara säker på att din beställning har kommit igenom till oss (och vi har redan startat att packa och applåderar för din beställning…)

Krånglar tekniken iallafall så är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice som kan leda dig genom processen från framsida till beställning. 

Läs mer
Läs mindre
Kan jag beställa över telefon?

Vi hade älskat att kunna lägga din beställning med dig i luren men vi ska inte känna till din kortinformation osv. 

Så det kan vi tyvärr inte erbjuda.

Istället får du mycket gärna kontakta oss så kan vi elektroniskt ta dig i handen och guida dig genom hela processen medan du genomför ordern på din dator / telefon. 

Kan det vara en liten tröst?

Läs mer
Läs mindre
Jag har skrivit in fel information i ordern?

Ah attans – med händer även den bästa. 

I så fall kontaktar du oss bara så snabbt som möjligt så kan vi hjälpa dig rätta det snabbt.

Observera dock att vi endast kan ändra informationen innan ordern har skickats. Har du fått ett mail med titeln ”Ditt paket från watery.se har påbörjat sin simtur” betyder det att din order redan hade skickats och därmed kan vi inte längre ändra något på beställningen. 

Vi kan dock fortfarande se till att mail, namn eller telefonnummer rättas så att t.ex. spårningslänken skickas till rätt mail och mottagare.

Läs mer
Läs mindre
Jag har råkat beställa min order två gånger?

Om du råkat göra två identiska ordrar, har beställt en vara två gånger p.g.a. fel eller har andra ändringar på din order, innan den skickas iväg. Kontakta oss direkt.

Om vi redan har skickat din order kan du alltid returnera varan. Du kan antingen byta den till en annan eller få pengarna tillbaka. Vi gör det som passar dig bäst. 

Retur eller byte av en produkt

Läs mer
Läs mindre
Hur hittar jag rätt storlek?

Jaa, vi vet hur svårt det kan vara. Och vi vill mycket gärna hjälpa dig få tag i rätt storlek på första försöket! 

Inne på alla produktsidor med storleksval finns en knapp som heter "Storleksguide".

Denna klickar du på och då kommer en sida upp med en slide-in med tillhörande storlekstabell. Här mäter du dina kroppsmått såsom längd, runt bröst, runt höfter och runt midjan. 

Det finns en bild på sidan som också visar hur du ska mäta din kropp. 

Därefter kan du enkelt kolla i storlekstabellen för att hitta rätt storlek utifrån dina kroppsmått. 

Alternativt hittar du alla våra. storleksguider för alla våra märken här.

Läs mer
Läs mindre
Varan jag köpte är nu billigare – betalar ni tillbaka mellanskillnaden?

Hos Watery.se har vi dynamiska priser och vi har löpande nya erbjudanden. 

Detta betyder även att vi tyvärr inte kan erbjuda att betala tillbaka mellanskillnaden på en vara som får ett lägre pris några dagar efter din beställning.

Ditt pris gäller när din betalning är genomförd – här har du nämligen som kund accepterat priset på produkten.

Vill du ha produkten till det bättre priset och du har fått hem varan kan du dock skicka tillbaka varan igen som en vanlig retur (kostar 45 kr.), och sedan köpa produkten till det nya priset online istället. 

Vi är dock säkra på att nästa gång du behöver ny simutrustning så finns ännu ett bra erbjudande för dig. 

Läs mer
Läs mindre
Bilderna kommer inte upp på er hemsida?

Ajdå, irriterande – då är det svårt att välja rätt produkt.

Men som tur är kan du snabbt lösa detta. 

Det handlar om att godkänna cookies då du går in på hemsidan.

Godkänner du inte alla cookies, preferenser, statistik och marketing så kommer det inte komma upp några bilder på hemsidan. Alla fält ska alltså vara godkända.

För att få valet igen kan du göra på följande sätt: 

Dator

1. Öppna en inkognito sida / privat sida genom att trycka på CtrL + Shift + N

2. Gå in på watery.se

3. Sedan finns det inga inställningar i din browser och bilderna kan komma upp igen, så snart du klickar på “Godkänn alla cookies”

Mobil / safari

1. Öppna safari / chrome på din telefon

2. Tryck på knappen “Flikar” för att se listan med flikar 

3. Tryck på “Privat” och därefter OK

4. Sedan finns det inga inställningar i din browser och bilderna kan därmed komma upp igen så snart du trycker på “Godkänn alla cookies”

Fungerar det fortfarande inte?

Då rekommenderar vi att du provar med en annan dator / mobil eller i en annan browser – då borde det fungera. Alternativt kan det också fungera om du stänger av enheten och börjar om. 

Vill du bara inte godkänna cookies? Så kan det ju vara, men om du fortfarande vill handla på watery.se - så är det bara att kontakta oss, så kan våra härliga kollegor i kundservice guida dig genom produkterna på watery.se så att du fortfarande kan hitta helt rätt.

Läs mer
Läs mindre

Leverans & försändelse

Retur och byte

Prisgaranti

Betalning och säkerhet

Produkter och lager

Produktrekommendationer

Placering av ordrar

Rabattkoder / diverse

Storleksguider

Fick du inte svar på din fråga?

Ring till oss
08 446 888 34
Skriv till oss:
kundservice@watery.se
Chatta med oss

Öppettiderna är mån-fre 08-22. Lördag: 10-16, söndag: 14-22

Rekommenderas för ditt köp

32% köper dessa produkter tillsammans med din kundvagn

Stäng
  • Sökresultat
  • Produkter

Sökresultat

    Inga resultat för ""

    Fråga vår kundservice

    Ring till oss

    08 446 888 34

    Skriv till oss

    kundservice@watery.se

    Öppningstider

    Mån-Fre: 08-22 / Lör-Sön: 10-22

    Chatta med oss

    I höger hörn