Produkter och lager - FAQ
Om en viss vara eller storlek är utsåld kan du tyvärr inte förbeställa den då det just nu är svårt att förutse när den kommer in på lager igen i och med världssituationen och de nuvarande utmaningarna med att få in varor i tid.
Det är av den anledningen även omöjligt för vår kundservice att berätta närmare om när eller om en produkt eller storlek kommer tillbaka in på lager.
Som tumregel kan du dock utgå från att om en produkt är mycket billigare än normalt så beror det ofta på att produkten har utgått ur sortimentet hos leverantören och därför inte kommer in igen, när den är slut. Detta sker oftast med badkläder som enbart tillverkas under en kortare tid.
Vi rekommenderar dock att du håller ett öga på vår hemsida och skriver upp dig på produktsidan för att meddelas så snart produkten kommer in på lager igen. Då kan vi garantera att du får ett mail så snart den har landat på vårt lager igen.
Lägg märke till att vår lagerstatus är vägledande och att fel kan förekomma.
Just nu kan vi tyvärr inte det. Tryck är alltså någonting vi inte erbjuder.
Men det kommer helt klart bli en möjlighet i framtiden så håll koll i shoppen. Vår kundservice kan tyvärr inte svara på när det detta blir en möjlighet.
Vi är enbart en onlineshop men istället är vi svenska mästare i just det. Därför är det endast möjligt att beställa våra fantastiska produkter online.
Även om du inte personligen kan besöka oss och testa varan så kan du alltid enkelt byta färgen eller storleken genom vårt gratis retursystem vid byten. Och det har du hela 365 dagar till att göra så det är ingen stress!
Vi arbetar hårt för att produktbilderna ska stämma överens med den fysiska varan, dess utseende och färg samt ha bilder från alla vinklar.
Du är självklart även välkommen att kontakta oss, om du letar efter en specifik vara, har frågor om en vara eller önskar en annan bild på en vara – om du inte är nöjd med bilderna på varan. Det kommer en av våra fantastiska medarbetare självfallet hjälpa dig med - se öppettider här.
Ja, alla våra priser på Watery.se är inkl. svensk moms (25%)
Hos Watery betalar du alltid endast varans pris och eventuellt frakt – Inget annat.
Det priset som du ser på produktsidan är alltså den som du slutligen betalar för varan (och den är inkl. 25% svensk moms).
Vi erbjuder tyvärr inte fysiska byten / returneringar på vårt lager.
De beror framförallt på två saker:
1. Vi är bra på online handel (så bra att vi har vunnit flera nationella priser) och vi har testade system för allt. Detta gäller även vårt retursystem, som är snabbt och aldrig skapar problem för kunden eller oss, som det skulle göra om vi ändrade dessa processer. Därför föredrar vi och önskar att alla returer sker genom detta system.Det är snabbast för dig som kund, även om det kan verka konstigt om du bor i området.
2. Vi vill att våra lagerarbetare fokuserar på att din online-beställning kommer iväg snabbt och när vi har lovat. Detta kan kan skena om de plötsligt får för många andra saker att tänka på.
Vårt huvudkontor och lager ligger i stan, där vi startade för 5 år sedan.
Nämligen i 8700 Horsens på adressen: Watery, Langmarksvej 34, C2, 8700 Horsens, Danmark.
Det är tyvärr inte möjligt att besöka oss utöver för att hämta paket som är förbeställda online på watery.se och där du har fått besked om att den är redo att hämtas.
Vi beställer hem från alla våra leverantörer varje vecka så att vi alltid är säkra på att ha många produkter på lager hela tiden.
Om vi inte har produkten i lager så är det alltså på grund av att leverantören / märket inte heller har det i lager just nu.
Så även om vi väldigt gärna vill så kan vi inte bara trolla hem en produkt för att du ber oss – helt enkelt på grund av att leverantören / märket inte heller har den i lager. Läs mer i vårt avsnitt “När kommer utsålda produkter in i lager igen?”
Har du önskemål om en helt ny produkt, som vi saknar, så kan vi tyvärr inte heller bara beställa hem den. Har du t.ex. sett en produkt på en amerikansk hemsida, som vi inte har, så är det förmodligen eftersom att det är en produkt eller en färg som enbart finns där borta och som våra europeiska leverantörer inte överhuvudtaget har tillgång till eller kan få hem. Det hoppas vi på din förståelse för.
Det är tyvärr inte möjligt att hämta paket på vårt lager/showroom.
Vi vill däremot hellre än gärna komma simmande med era paket, till er adress eller ombud (Gasa! Det blir självklart utkört ;) )
Ja, självklart kan du det!
Du hittar vårt presentkort här och du väljer bara det belopp presentkortet ska vara värt, betala det och sen skickas det helt automatiskt till dig via mail. Det är alltså redo som present inom ett par minuter.
Var uppmärksam på att presentkortet inte kan bytas tillbaka till pengar utan enbart kan användas på produkter. Presentkortet kan användas i 2 år från beställningsdatumet.
Om en produkt inte längre finns på hemsidan betyder det tyvärr att den har utgått och därför inte kommer in igen.
Vi kan tyvärr inte få hem fler produkter när de har utgått och tagits bort från hemsidan.
Det är såklart surt, men då vi hela tiden får in nya produkter i sortimentet så måste vi också låta äldre produkter utgå. Det är dock oftast inte vi som bestämmer det utan leverantörerna / märkena som oftast har en produkt i ett halvt eller ett helt år.
Som tur är har vi 2.500 produkter online på watery.se – så det finns helt klart någonting som kommer passa dig istället.
Genom åren har vi sålt +50.000 paddleboards och vid ett fåtal tillfällen har vi upplevt 4 problem som inte är fel, men som kräver lite anpassning av brädan.
Detta kan du enkelt och snabbt göra själv så att det inte blir reklamation.
Det handlar om dessa 4
1. Ventilen är inte tät?
I vissa fall lossnar ventilen under transport från leverantören till oss. Då behöver ventilen bara spännas när du får den så att luften inte åker ur. Detta kommer du även kunna märka när du har använt den ett tag.
Det är snabbt och enkelt om du gör det som vi visar på video nedan:
Så spänner du ventilen på din paddelbräda.
2. Pumpen visar inte trycket?
Det är enkelt att direkt tänka: Pumpen fungerar inte när den inte visar någonting? Men det stämmer faktiskt inte. Pumpen ger nämligen först utslag på visaren när den får ett mottryck inne i brädan. Du ska därför alltså bara fortsätta pumpa och när mottrycket blir tillräckligt stort kommer visaren flytta på sig.
Se video här med demonstration på hur du pumpar din paddleboard
3. Ventilen stänger inte tätt?
Åker all luft ut när du tar bort pumpen från ventilen efter att du pumpat upp den?
Det är ett typiskt problem men se bara till att du stänger ventilen INNAN du pumpar. Det kan du göra genom att trycka ned själva ventilen och därefter snurra den. Så om ventilen är stängd och du kan sätta på pumpen, pumpa brädan och ta bort pumpen igen – wohoo ingen luft åker ut.
4. Beläggningen lossnar från brädan?
Det sker ibland att beläggningen lossnar från själva brädan. Det går inte att undvika efter användning över tid.
Som tur är medföljer ett lim för att limma på den igen. Denna ligger i reparations-kittet i den orange lådan.
En annan sak vi ser till och från är bulor i beläggningen. Det är också någonting man inte kan undvika – speciellt inte om man glömmer att ta bort brädan från solen när den inte används (solen värmer nämligen luften inne i brädan, som därmed utvidgas och gör små luftbubblor mellan brädan och beläggningen).
För att ta bort dessa bulor och ta bort luften rekommenderar vi att du använder en liten nål för att göra hål i beläggningen så att luften kommer ut.
Är du osäker på något annat rörande din paddleboard, så är du alltid mycket välkommen att kontakta oss, så att vi tillsammans kan lösa dina problem eller svara på dina frågor.
DINA SENASTE SÖKNINGAR
POPULÄRA SÖKNINGAR
Inga resultat för ""
Ring till oss
08 446 888 34Skriv till oss
kundservice@watery.seÖppningstider
Mån-Fre: 08-22 / Lör-Sön: 10-22
Chatta med oss
I höger hörn
sök Sök på hela Watery.se